Posted in Life Story

Hon!Hon!Hon!

Selama ni mesti main suka suki je tekan hon kan.. Tapi, korang tahu..bunyi hon ni pun ada maksud tak?

1. 1 x HON PENDEK – pemandu tu nak cakap “HELLO”
2. 2 x HON PENDEK – pemandu tu nak cakap “TERIMA KASIH” atau “JUMPA LAGI”
3. 3 x HON PENDEK – pemandu tu suruh kenderaan depan tu cepat sikit (biasanya kat traffic light time dah hijau tak reti-reti nak jalan)
4. 1 x HON PANJANG – pemandu tu beri amaran kereta lain bahawa diorang memandu secara merbahaya dan hampir menyebabkan kemalangan
5. 2 x HON PANJANG – pemandu tu marah “HOI!!!… TAKDER OTAK KE HAA??”

Entri kali ini berkenaan dengan hon! hon! hon!

Selesai kerja pada suatu petang yang panas, di tempat parkir ofis, kereta aku dah kene blocked. Sementara panaskan enjin kereta, aku duduk diam-diam dan tunggu. Dalam kepala fikir positif dulu, “ohhh.. maybe orang tu kejap ajer kan.. Sebab nombor telefon  takde kat dashboard. Handbrake pun dia tarik”.  

Aku hon sekejap, tapi suasana senyap sepi jer. Hmmmmmmm…

Lepas 5 minit, sorang colleague baru turun.. Dia datang kat aku.. Dia suruh aku hon-non-stop sampai orang tu datang sebab mesti orang tu ada disekitar sini jer.. 

Aku dah memekak sampai lebih dari 5 x HON PANJANG.. Agak-agak, apa maksud dia? Miahaha..

Orang yang block kereta aku memang selfish-sengal-buruk perangai. Sebab dia hisap rokok sambil tengok aku dari floor office dia. Huh! Tak cakap sorry ke.. angkat kepala ke.. Euwwwwwwww

Leave a Reply

