Posted in Health conscious

Nak lain, dapat lain.

Tak sihat

Dah 3 hari

Pagi ni macam lagi teruk

Bangun awal

Pagi-pagi keluar nak cari doktor

Klinik swasta masih lagi tutup

Jalan terus ke Klinik Kesihatan

Ramai orang

Normal la kan

What do you expect..

Nombor giliran 1147 bilik 22

Yes, my turn.. finally…

Doc : Ye, kenapa?

Me : Saya sakit tekak,selesema, pening

Doc : Demam tak?

Me : Nope, tak demam

Doktor amik suhu, yer.. tak demam..check tekak, tekak tak merah, makan strepsils ker?

Me : Yes, makan strepsils

Dia pun tulis nama ubat.

Doc : Saya bagi kamu ubat batuk

Me : Tapi…. saya tak batuk doktor.. Kena makan juga ker?

Doc : Makan bile perlu jer

Me : Owh…Antibiotik ke..tak de ke doktor?

Doc : Kamu tak demam, so.. tak perlu antibiotik

Me : Ubat sakit tekak pun takde?

Doc : Sakit tekak amik masa 2 minggu nak baik.

Kesimpulannya, fine.. aku pun blur apa nak disimpulkan. Aku sakit lain, kenapa dia bagi ubat lain? Aku tak tau la kalau ubat batuk tu boleh cure kan sakit tekak, selesema, dan pening kepala ni. Batuk takde kene mengena pun :S

Confusedddddddddddd

Berbalik kepada penceritaan di atas, lepas tu aku terus pegi farmasi beli ubat selsema dan sakit tekak. Semoga aku cepat sembuh. Ada banyak lagi benda nak buat nehh…

2 thoughts on “Nak lain, dapat lain.

  1. 🙂 confuse gk.. tp bese pun dr sakit tekak amik panadol, ubat batuk benedryl.. minum air masak byk2… xde ubat utk viral URTI.. mmg nanti baik sendiri jer… semoga cepat sembuh… btw, Happy Birthday🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s