Posted in Monologue

Karipap satu empat posen

Hari ni hari kelapan kita berpuasa. Alhamdulillah..

Sahur pernah je miss. Bangun pagi mengamuk sorang-sorang sebab tak bangun. Keluar bilik terliur tengok Koko Krunch atas meja. Tu belum lagi biskut Famos Amos. Tu belum lagi bukak peti sejuk. Aipppp.

Pastu mengadu kat mak sebab tak bangun.. Sedih tau i cakap you..

Mak, Ija tak bangun sahur la.. Tak sedar pun. Jam kat handphone dah set 3 kali.. Tapi tak dengar pun. Sebab rupa-rupanya handphone bawah bantal.

Cakap dengan nada syahdu sikit

Nak mak kejut hari-hari ker?

Haaa…Pe lagi kan.. Pucuk dicita ulang mendatang..Sejak dari kejadian itu, setiap pagi ada sahurcall. Best heh. Takde kelam kabut kejar 100m pegi dapur teguk air kosong.

Petang ni pegi bazar kejap. Beli karipap.. Semalam kali kedua beli karipap kat stall sama. Ramai giler orang kerumun kat stall dia wehh. Dia jual macam-macam kuih muih.

Kakak-jual-karipap tu kan macam perasan pulak..

 Dik, hari-hari memang kene beli karipap ker?

Sedap weh karipap sardin..karipap keledek dia..

Selamat berbuka semua🙂

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s