Posted in Happy Family

Moga selamat semuanya

KAWAN

Kawan – ‘Weekend ni nak buat apa?

Saya – Balik rumah.

Kawan – Hah? Balik lagi???

Saya – (Tersengih macam kerang busuks)

 

 

Kring. Kring..Bunyi phone

RAKAN

Rakan – Ijat! Weekend ni nak buat apa?

Saya – Balik rumah.

Rakan – Balik rumah lagi?

Saya – Yes. Saya tersengih jugak tapi dia tak nampak..Ceyyyy

 

 

Lagi beberapa jam nak pulang ke rumah kat Lumut. Rumah AGAIN?? Yipppieee… Bahang keseronokan tidak terhingga. Ada apa kat rumah? Macam-macam adaaaaa..Macam raya pun ada😀

Seawal 5 pagi akan balik. Semangat nye. Haha. Kene kejar masa sebab adik nak register kat UiTM Seri Iskandar. Biasalah, mak akan suruh diorg pegi register awal-awal. 5 pagi?  Kalau saya seorag, 5 pagi tu macam angan-angan la. Awal sangat tu. Sorang-sorang memandu bahaya okay..(Walhal macam tak boleh nak bukak mata ni lagi..uhuk..sejuk..gelap..cabaran besar tu..)

Jadi, perjalanan ke Perak yang mengambil masa 3 jam setengah pasti tidak bosan seperti selalu. Wah. Excited bile bayangkan. Ye la.. Selama ni lemau memandu sorang-sorang. Dah la takde R&R kan. Nak berenti pun kat Stesyen minyak je. Jalan kampung.. Banyak lampu isyarat. Banyak lori. Tak boleh bawak laju-laju sebab takut kene speed trap.

Selalunya berenti kat kedai jual mangga. Pastu beli jagung cup. Bile rasa macam dah bosan amat. Mulalah suap jagung dalam mulut. Pastu kunyahhh. Memang takkan rasa nak tido pun la.

Pastu sambung memandu. 5 minit kemudian, dalam hati ‘weh,…bosan giler..takde orang nak cakap’

Owh.. Sangat cekal dan tabah rupanya selama ini (Puji diri sendiri ke apa…errrkkk…)

Esok pagi..Taraaaa….Rasanya biarlah kakak yang memandu. Sebab adiknya boleh sambung tido.. Haha.. Wehh.. Tido kejap je kan.. Lepas tu, layan la dia borak. Ye. Kakak ada banyak sangat cerita. Daripada Kelana Jaya sampai No 367 dia mampu cakaaaaaaaaaap sepanjang jalan. Boleh cover macam2 episode ni. Hehe.. Gossip girls in the car la esok.. Jangan jealous u olss..

 

 

Mak dan Abah,

Nantikan kepulangan anak-anakmu yer🙂

2 thoughts on “Moga selamat semuanya

  1. adik msk uitm?? amik ape?? wahh..congrats…..sejak kebelakangan ini sungguh sukar utk menghubungi cik ijat dan begitulah sebaliknya…hoho…tgk la..insyaallah next month klu free follow cik ja blk lumut lg…..nk jmpe semua org…hehehe….

  2. waa..rjin nya blik lumut..
    bla nk mai kedah plak..
    heheeee..
    weekend ari 2 aku kna p kuantan..
    ambik keta abg aku..
    blik 2 aku kna drive sndri,sorg2 lak 2..
    huuuhuuuu..btolak kui11 pg..smpai kui10 mlm..
    hwaaa…xmo dh aku p cna..
    letih gilaaaa…dh la xpnah drive jauh2 cm 2..

Leave a Reply

