Posted in Life Story

Mari Mulakan Per’cinta’an

Adakah teruk jika rasa yang amat malas untuk pergi bekerja bila hari ini adalah hari Isnin? Walhal sepatutnya bersemangat untuk memulakan segala-galanya pada hari ini? Oh..Walaupun sudah dikejut 2 kali…Kejutan pertama..jawapan nye…’Kejap, lagi 10 minit…” (Dan memang sah tidur balik lepas itu…)..Dan bile dikejutkan untuk kali kedua..Jawapannya..”Iyalah, nak bangun la ni…(Dan sesungguhnya, kata-kata itu adalah palsu bile aku melelapkan mata kembali…)

 

Dalam perjalanan ke ofis…….singgah membeli sekotak susu coklat. Kononnya mahu mengembalikan perasaan riang untuk ke ofis…Namun, selesai menghirup sekotak susu coklat, seperti tiada apa yang berlaku. Sama aje. Bezanya…Perut ku tidak lagi berbunyi seperti tadi..

 

Kenyang perut, suka hati….Kenapa hati aku tak suka?? Sebab aku tak cukup kenyang ker?

 

Owh…Ada persoalan yang masih belum berjawab. Dan ini yang menyebabkan aku tidak semangat untuk ke ofis..(erks…) Akibat kesukaran membuat keputusan mahu ambil paper apa..lecturer mana….di mana… Sekejap P1..Sekejap P2..Pusing..pusing..

 

Advisor petama ialah emak. Dia dah memberi nasihat yang bagus minggu lepas. Dan, aku masih berfikir-lagi. Dan kemudian mendapat nasihat dari kawan-kawan terdekat…Dan akhirnya aku menggoogle. Tengok timetable yang secocok dengan aku.

 

Ye. Keputusan Muktamad.

 

Aku amik P1 di KSA..

 

Semoga aku rajin2 pergi kelas dan bersemangat (tidak tidur mahupun keawangan) tetap focus mendengar setiap kata-kata yang dikeluarkan oleh Parminder……….

Aku akan mula bercinta..

Chenta Mati sama P1..

4 thoughts on “Mari Mulakan Per’cinta’an

  1. parminder tu muslim or bukan ek? dulu akak penah belajar 3.5 dengan dia. best dia tu. kuat minum air masak. pastu dia kata ” i want to cair my otak..”.

  2. kekeke..chenta mati sama P1 eh?? jom pulunn..kekkee…
    tp 1st, ko kne la kurangkan aktivti weekend ko..hihi..spend 1 day for study :p

    kita grad same2..yeay….chenta mati nye sahabat..hahaha

  3. Lizzam : weh..cuti tapi sempat comment kat blog aku..haha

    Kak Sania : Dia muslim ke tak..tak pasti la pulak.. Best kan dia ajar…Kelas interesting walaupun subjek teori

    Hawa : Ye aaarrr…Aku kurangkan aktiviti weekend. Tapi, bosan weh dok umah…Huhu..Pasni nak x nak, aku kene study jugak sebab pegi kelas kan..

    And one more thing, Cik Hawa silalah kurangkan aktiviti pekerjaan anda…Cakap kat manager ko aaar..Workload dah melampau!!!

Leave a Reply

