Posted in Monologue

Jejaka Paling Tak Disangka

Aku buat keje kat tingkat 11. Lepas lunch sampai la pukul 4 petang. Lenguh kaki berjalan. Mungkin bila dihitung-hitung, boleh sampai Chow Kit Road dah. Haha..

Sampai je kat meja, duduk minum air jap…Dahaga woo..

Tetibe my teammate cakap, “Iza, U’ve got a parcel. Just now, Mas(receiptionist) told me”.

Okay, parcel ape? Atas meja ni dah ada envelope from Cyberjaya. Waaa.. Ni keje apa pulak ni siap kene amik sendiri kat ground floor. Selalu despatch guy to anta terus kat meja. Aku sign je.

Aku pun turun kat Ground Floor..

“Kak Mas, mana parcel nyer?”..

Tu..

Mane?

Tuuuu…

Mane? Takde pun..

Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu….

Owh…

 

 

Aku amik dan tengok. Ini tak serupa langsung dengan parcel. Ini bunga. Bunga dengan parcel jauh beza laaaaaaaaaaa…

Ini tak ada kene mengena dengan keje aku niiiiiiii… Muka aku blur giler.

Aku tanya Kak Mas, betul ke untuk Iza ni???

Dia cakap…Betul la. Izatul Roslina kan?.

Aku angguk. Ada beberapa staf kat situ tanya, aku ada secret admirer ke? Atau…Hari ni birthday aku? Bukan la…Dua2 bukan. Ish. Ape ni..

Aku baca kad yang aku dapat kat sisi ‘parcel’ tu..

Ada message yang aku baca pun tapi tak boleh detect dari sapa. Yang aku tahu, ianya dari Jejaka Paling Tak Disangka..

Kepada Jejaka, Thanks for the flower!!

 

5 thoughts on “Jejaka Paling Tak Disangka

  1. Hawa, Zader and Nick,
    Tetibe je dapat kan..Macam blur2 ar..Haha

    azy a.k.a tjs,
    Erk..Nak bunga jugak? Mintakla kat ‘abang bunga’ kamu :p

Leave a Reply

