Posted in Monologue

Petrol & Diesel

Harga minyak turun lagi. Itu berita yang aku dengar masa dalam perjalanan pulang dari tempat kerja. Wah, bagus la. Memang menanti hari, ‘bile la Pak Lah nak buat announcement itu’. Bagus la, boleh seip sikit. Tapi, bile tengok meter minyak keta aku, alaaaaaaaaaaa…. baru je isi semalam. Nak dekat full tank pulak. Huhu. Nasib badan la.

Hari ni, apa yang aku baca, harga minyak dunia meningkat lebih dari USD3 selepas para pemimpin dunia sepakat mahu menangani krisis kewangan secara bersama-sama. Mereka membantu menstabilkan sistem perbankan yang ada. Beberapa negara Eropah memberi pinjaman baru yang besar dan melakukan pembelian saham perbankan. Dengan ‘pencairan’ pinjaman bank yang sebelum ini dibekukan, maka pasaran saham kembali positif.

 

Berita malam tadi, Pak Lah bagi komen tentang keadaan ekonomi Malaysia dimana ‘Kita tidak akan mengalami kegawatan pada tahun ini’.

Dalam hati, aku bertanya sendirian…Tahun depan bagaimana pula ye?

 

Aku tak boleh tidur lagi sebenarnya. Sampai boleh cakap pasal harga minyak. Pening. Kenapa yer? Ni lampu terpasang tapi roomate aku dah tidur. Kat luar hujan lebat. Syok kan tidur waktu macam ni? Okayla, aku rasa better off laptop..lampu..

Aku cuba tidur. Selamat malam semua😉

~Mahu mimpi yang indah-indah

One thought on “Petrol & Diesel

  1. time aku tgh tulis ni, minyak tgh trade kat usd 73..

    bout the bail out plan, that usd 700 bil is nothing compared to the usd 5 trillion debt.. its just a psychological game.. fed want to boost the investors confidence..

    but nothing significant happen yet.. last nite dow jones crashed 733 pts.. n today, half-day klci kat 914.. down 35 pts..

    merry christmas dear.. =)

Leave a Reply

