Posted in Foodylicious, Take A Break

Dah habis ke?

Agak-agaknya kuih raya ni ada lagi ke kat rumah? Tapi, rasanya kek2 tu semua dah abesss..

Bile semua orang duduk rumah tengok TV, siapa nak habiskan semua kuih2 tu?

 

Tak semestinya tengok TV je kan? Kalau main game pun malas nak keluar rumah jugak. Balik raya hari tu, aku memang berehat sakan. Salah satu perkara yang membawa erti berehat bagi aku ialah main game. Semangat pegi beli game baru sebab tengok Adan dengan Adik main. Aku pun nak jugak!!. Game yang diorang main aku memang tak layan. Nama pun aku tak tau. Nampak sangat aku tak amik port. Yela, dok perang-perang. Defend la, apela. So, beli cd Pet Pals Animal Doctor.

Sebenarnya nak main Yahoo Games tapi DVD tertinggal pulak. Nak beli cd game stok2 Yahoo games tu rasa macam rugi jer sebab yang kat DVD t u aku tak abis main lagi semua. DVD Tychoon pun tertinggal. So, before ni dah jadi pembuat kek yang berjaya, kali ni aku nak jadi doktor haiwan. Cewahh. Game ni bagusnya sebab bagi aku memahami haiwan-haiwan. Aku bukan penggemar haiwan. Kucing ke, arnab ke, kuda ke, serangga ke…aku tak minat. Selalu tengok2 macam tu je la. Lepas main game ni, baru la faham sikit2.

Aku react betul2 macam doktor. Dapat je ‘patient’, then kene examine dulu, pastu banyak la step2 kene buat before bagi ubat. Ye la, kene tau simptom2 sakit apa dulu kan.

Yang paling best pasal info yang aku langsung tak pernah tahu selama ni. Vocab2 baru pun banyak.

Ni la keje aku masa cuti raya. Menarik ape..

Leave a Reply

