Posted in Working is my hobby

Kembali senyum.

Pagi tadi, aku ketuk bilik bos. Dengan steady bagi dokumen yang dia nak kene sign iaitu segala journal dan apa-apa yang berkaitan. Dah setel semua-semua, aku pun hulur leave application form.

Dengan macho, aku apply je 3 ari terus. Dapat tak dapat belakang citer. Sedar memang tak banyak cuti. Aku baru keje baper ari sangat. Dengan tersengeh-sengeh dan harapan yang menggunung tinggi, aku berharap agar cuti aku approve!.

“U know that u dont have much days?”..serius betul muka bos..

Duish..Rasa macam kene penampar kat muka. Lamunan terhenti. Fuh

“Okay, if like that, i’ll just take leave on Tuesday and Friday”..aku jawab dengan muka aku yang entah macam mana aku pun tak pasti. Mungkin muka frust macam orang yang teringin nak makan gula-gula M&Ms tapi gula-gula tu bersepah kat lantai sebab bukak plastik kuat sangat sebelum sempat sebijik pun masuk dalam mulut.

Tragis duh

 

Setelah bersembang beberapa minit, dengan budi bicara sebagai bos yang memahami<—ayat bodek, CUTI AKU APPROVE!!!

Apa lagi, aku kembali senyum…Dalam hati dah berlagu suara Izwan pilus..

 

Ala..apesal lagu ni? Cam tak kene je. Erk…

 

 

 

Okay okay..Berbalik kepada kenyataan..aku syok ni

Buleh balik kampung awal

Yes!

Leave a Reply

