Posted in Monologue

Pat jam doploh minit

Aku dah fikir apa aku nak buat hari ni dari semalam lagi. Bile bangun sahur pagi tadi, aku pun masih lagi terfikir-fikir apa aku nak buat. Hari ni Sabtu. Tapi aku tak ada plan langsung.

Sorang-sorang housemate bout announcement apa diorang nak buat. Sorang nak keluar jumpe kekasih hati. Lagi sorang nak keluar dengan teman ofis. Lagi sorang nak keluar dengan adik dan emak. Jadi, tinggal seorang ini saja yang hilang punca.

Aku hanya berada di atas tilam merah jambu aku sepanjang pagi. Sekejap aku duduk. Sekejap aku baring. Lepas tu bergolek-golek. Pusing sana. Pusing sini. Sengal badan aku. Tapi, mata tak lepas-lepas mengadap laptop ni.

Dalam kepala ada je benda aku nak kene buat. Tapi, malas bergerak walaupun aku dah sengal-sengal. Petang-petang sikit bile aku sorang-sorang, aku setel hal-hal penting aku.

Ada lagi 4 jam 20 minit sebelum azan maghrib.. perut aku masih rilek ajer. sebab aku bangun sahur makan nasi pagi tadi. Nasi putih, kicap sikit dengan telur goreng. Layan giler.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s