Posted in Places everywhere

Makcik kayo.Makcik suko!

Suratkhabar maya aku sudah baca. Bukan semua. Hanya berita yang aku anggap penting dan tajuk yang menarik saja. PKR menang kerusi Permatang Pauh. Ye2…DSAI menang..Semua orang sudah agak..Semua orang sudah tahu kenyataan tersebut.

 

Aku x minat bicara tentang politik. Tak mahu komen apa2. Hanya gemar membaca sahaja. Berbalik kepada diri aku yang tak keluar lunch lagi hari ini..Aku melangut depan laptop pada masa rehat untuk dua hari berturut2 dalam minggu ini.

Balik nanti, kepingin makan apa yer?” 

Semalam aku layan Murni sorang2. Bihun Utara and Fresh Orange. Aku tapau aje. Makan dengan Nana kat rumah. Lepas ni bulan Ramadhan. Rasanya, xde la Bihun Utara sebulan…Tapi, Nana cakap boleh je nak bukak puasa kat Murni…Uish…belum apa2 dah plan nak bukak puasa kat mana.Ngeh ngeh ngeh..

Haaa…. 7hb ni dah roger kawan2 untuk bukak puasa ramai2..Bagus jugak. Dah lama x jumpe teman lama. Gang2 APAcS, aku memang rindu korang!!! Kawan2 ACCA…Kawan2 bukan ACCA…waaa..bagi gegar satu Sunway..Erkkk.. 

 

 

Okay…balik nnt, aku ada plan. Nak pergi ke pengurup wang asing. Mahu tukar wang. Semalam Nana dah tukar RM94 = 250,000 Rupiah. ‘Makcik kayo”..Hoho..Hari ini tak pasti berapa rate nye. Naik atau turun.

Malam pula, aku nak pick Farah kat KL Sentral. Dah lama tak jumpe. Seronok bile dapat bercuti bersama2. Gather ramai2..

2 tahun lepas, pada tarikh yang sama, kita semua pergi PD. Tak pasti kawan2 yang lain ingat atau x, tapi…ingatan itu masih kekal hingga kini. Gembira bersama gadis2 yang sangat menyenangkan. Pengalaman naik banana boat menghidupkan suasana. Puas mandi manda hingga muka macam udang kene bakar. Mula2 tak kisah la..Tapi, petang tu bile sampai Shah Alam…Ya Allah……Pedih sangat.

Bile fikir betapa happy nye masa tu, mula la excited nak berjalan ni. Mak abah ada pesan… STICK WITH FRIENDS bile kat sana.. Ye2…Aku x show off kalau aku syok sangat. Simpan dalam hati..Grrr

Girlssss………………Keje rajin2..Jangan nak malas2..Haha..Mood holiday sudah datang…Keje still on jugak ye!!!

3 thoughts on “Makcik kayo.Makcik suko!

  1. yess…last time PD, now PADANG n next mane ye?hihi…PANGKOR?hihi….PD, cameron in memories..thing that girlfriends do without men’s companion…best gak skali skala..hik hik hik…amazing skali mak abah lpas kn ija terchenta tuu g padang..hoho…

  2. yay yay…betsnye
    mestila ingat lagi cik ja g PD..jgn lupa gak cameron…so, ini 3rd trip…wah…ada next nye plak…

    apapun, yg pasti, gambar sure lg tambah timbunannya…

    cik ja, pengurup wang berlesen ye…hahaha…

    p/s: utk semua pembaca, cik ja ni sgt excited cite kat aku dia finally dpt mengunjungi pengurup wang berlesen…🙂

Leave a Reply

