Posted in Monologue

Heater dalam kereta.Nak!

H.U.J.A.N.

Bile suasana macam ni, aku rasa lembap. Mendung sepanjang hari. Masa ni, aku rindukan pancaran matahari. Pulak dah… Aku sanggup tak guna air cond dan tutup tingkap bile memandu setiap kali pulang dari ofis sebab.. aku nak rasa panas. ‘Tiba2 teringin kereta yang ada heater’. Haha. Tapi, ini bukan London la..Hanya sekali sekala saja cuaca macam ni.

Dah seminggu..pagi hujan, tengah hari hujan, malam pun hujan.. Malam paling seronok sekali. Dah ada dalam kepompong, susah betul nak keluar pagi2. Ingat..Keje2..Tak boleh pegi lambat.

Minum teh panas dan goreng pisang pun sedap ni… Mentang2 la perut hanya terisi dengan biskut Oreo dan air kosong, fikiran mula la melayang2..Sabar jat..Sabar..Terasa2 nak makan itu..makan ini. Last skali, bile balik rumah, aku cari nasi jugak. Haha. Lapaq nasik la. Kata orang melayu.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s